Barion Pixel
Weboldalam használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Általános szerződési feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban „ÁSZF”) a Kardos Józsefné egyéni vállalkozó (kisadózó) – a továbbiakban: Szolgáltató - által üzemeltetett webáruházon keresztül elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfél (továbbiakban: Fogyasztó) között létrejövő kereskedelmi kapcsolatok szabályozási célját és a honlapon elérhető szolgáltatás használatának feltételeit tartalmazza. Azon technikai tájékoztatásokat, melyeket jelen ÁSZF nem tartalmaz a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Fogyasztó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

 

A webáruház üzemeltetőjének adatai

 Szolgáltató: Kardos Józsefné egyéni vállalkozó (kisadózó)

Székhely: 4033 Debrecen, Éva utca 2.

Adószám: 62496124-1-29

Nyilvántartási szám: 1750576

Bankszámlaszám: K&H Bank 10400339-50526982-87741000

Telefonszám: +36 30 228 9071 (normál díjszabású)

Honlapcím: https://www.erikatancbolt.hu

 

Ügyfélszolgálat adatai

Cím: 4026 Debrecen, Darabos utca 12.

E-mail: erikatancbolt@gmail.com

Telefon: +36-30/228-9071

Nyitva tartás: munkanapokon: 9:00 – 17:00

 

Tárhelyszolgáltató(k) adatai 

Cégnév: ShopRenter.hu Kft.

Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.

Adószám: 23174108-2-09

Cégjegyzékszám: 09-09-020636

Email: info@shoprenter.hu

Telefon: +36 1 234 5012

 

Cégnév: Euromarknet Kft. 

Székhely: 2724 Újlengyel, Petőfi Sándor utca 48.

Adószám: 12961177-2-13

Cégjegyzékszám: 13-09-173446

Email: support@024reg.com

 

A www.erikatancbolt.hu webáruház használatával rendelkezésre bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeljük, harmadik fél részére nem adjuk át. Ez alól kivételt képez például az áruszállítóval kötött írásbeli szerződés, mely számára megadott adatok, információk nélkül a kiszállítás nem lenne lehetséges.

A webáruház böngészése során technikai információk kerülnek rögzítésre. A felhasználó weboldalon tett látogatása során automatikusan begyűjthetők a látogatásra vonatkozó adatok, a honlap domain nevei, a kereső, az operációs rendszer típusa, az IP cím, a felhasználó azonosítója, a böngésző azonosítója, és egyéb információk, melyeket a http protokoll továbbít. A weboldalon felhasznált sütik személyes adatokat nem tartalmaznak és nem károsak a felhasználók számára, sem az általuk használt számítógép, vagy egyéb eszköz számára, és a munkamenet idején élnek. Ennek ismeretében javasoljuk, hogy ne kapcsolják ki a cookie szolgáltatást, mivel ezzel korlátozza a weboldal használhatóságát, és veszít a felhasználói élményből.

Jelen ÁSZF értelmezésére, illetve az itt nem szabályozott kérdésekre a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

 

Általános Szerződési feltételek elfogadása és Regisztráció

A Fogyasztó az Általános Szerződési Feltételeket a honlap böngészésével, regisztrációval automatikusan elfogadja. A vásárlás lebonyolításához nem szükséges regisztrálnia a Fogyasztónak, azonban a vásárlás megkönnyítése érdekében lehetőség van rá. A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt található adatlap kitöltésével saját adatlap készíthető, melyben található ÁSZF elfogadása kötelező. A regisztráció megkönnyíti a vásárlást, adatai lementésre kerülhetnek és lehetőség van a rendelés státuszainak nyomon követésére.

A Fogyasztó és a Szolgáltató között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a webáruház ezt iktatja és annak megszűnését követő 5 évig megőrzi, utólag hozzáférhető.

 

A rendelés menete, a szerződéskötés lépései

 

Megrendelés

A webáruházban megtekintheti és megrendelheti az elérhető termékeinket, melyek tematikus kategóriákba rendezve könnyen megtalálhatóak. A kategória vagy alkategória nevére kattintva megjelenik a benne lévő termékek listája. Minden termékről részletes termékleírás található a termék főbb tulajdonságairól, valamint áráról a terméket bemutató kép mellett. Webáruházunkban lehetőség van keresésre is, ha a Fogyasztó nem találja a megvásárolni kívánt terméket a megfelelő kategóriában. A keresés történhet cikkszám, elnevezés, vagy a termékleírásban leírtak alapján.

A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely minden esetben Forintban kerül meghatározásra. A termék vételára nem tartalmazza a kiszállítás összegét, kivéve, ha ez a végső fizetési oldalon máshogy nem olvasható.

 

A vásárlás menete

A megvásárolni kívánt termékeket a Fogyasztó a Kosárba helyezés után tudja megrendelni, melyet a terméklistában a terméken megjelenő Kosár ikon segítségével tehet meg, vagy a termék adatlapon a Kosárba teszem gomb segítségével. Amikor egy termék a Kosárba kerül a jobb oldalon megjelenik egy oldalsáv, mely átirányíthatja a Kosárba vagy a Pénztárhoz, ha pedig nem kíván élni a lehetőséggel, a webáruház szürke felszínére kattintva visszatérhet a böngészéshez.

A kosár oldalon találhatóak a megrendelni kívánt termékek. Itt lehetőség van módosítani a mennyiséget, illetve törölni a kosár tartalmát. A pénztár oldalon meg kell adni a szállítási és számlázási adatokat a rendelés teljesítéséhez, melyet a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesíthet.

A Fogyasztó a webáruház teljesítésének megkezdését követően is felmondhatja a szerződést, de köteles az addig teljesített szolgáltatásával kapcsolatos arányos díjat megfizetni.

A vásárlás/regisztráció során meg kell adnia a következő adatokat:

Személyes adatok:

a) vezetéknév,

b) keresztnév,

c) e-mail cím,

d) telefonszám.

Számlázási/szállítási adatok:

a) Fogyasztó/Cég neve,

b) adószám (cégek esetén)

c) lakcím/székhely cím, azaz

·       utca, házszám,

·       kiegészítő adatok: pl.: emelet, ajtó, egyéb.

·      város,

·       irányítószám,

·           ország

 

Visszaigazolás

Rendszerünk a megrendelésről egy automatikus levelet küld a Fogyasztó által megadott e-mail címre arról, hogy megkaptuk a rendelését és a feldolgozás folyamatban van. Az e-mail tartalmazza a vásár során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termékek megnevezését, mennyiségét és árát, illetve, a rendelés sorszámát és a megadott megjegyzéseket. A visszaigazoló e-mail csak azt igazolja vissza, hogy a megrendelése a webáruházon keresztül beérkezett a Szolgáltatóhoz. Ez a visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának.

Amennyiben nem kap e-mailt, vagy bármilyen visszaigazolást kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén!

A rendelések feldolgozása munkanapokon (hétfő-péntek) 9:00-17:00 óra között történik. A csomag a rendelés leadásától számított 3-5 munkanapon belül várható (meglévő raktárkészlet esetén). Abban az esetben, ha a megvásárolni kívánt cipők, ruhák egyedi megrendelésre készülnek, az áru kiszállítása az elkészítés időtartamával (2-4 hét) hosszabbodhat.

Amikor a megrendelés feldolgozása befejezésre került ügyfélszolgálatunk értesíti a Fogyasztót a termék átvételéről.

A rendelést 48 órán belül a Szolgáltató visszaigazolja, azonban, ha ez valamilyen oknál fogva nem történik meg, a Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség vagy a szerződés kötelezettsége alól.

 

Számla

A Szolgáltató az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 175. § szerinti átutalásos, illetve készpénzes számlát állít ki és azt személyes átvételnél, valamint csomagküldés esetén is e-mailben juttatja el a Fogyasztó részére. Ön az ÁSZF elfogadásával beleegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.

 

Fizetés

Webáruházunkból megrendelt termékeid átvételére a Fogyasztó választhat házhoz szállítást. Ennek feltétele, hogy utánvéttel vagy Barionos utalással kívánja teljesíteni a vásárlást.

Választhatja a fogyasztó, hogy a termék árát az üzletben, személyes átvételkor készpénzzel egyenlíti ki.

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Barionos fizetés esetén a csomagot akkor adjuk át a futárszolgálatnak, amikor az utalás beérkezett.

Ha az utánvétes fizetést választja a Fogyasztó, lehetőség van készpénzzel, illetve bankkártyával is fizetni közvetlenül a futárnak. Az egyedileg összeállított termékrendelésnél, utánvétes fizetési lehetőség nincs. Ezen termékek gyártása a fizetés teljesítését követően kezdődik el.

 

Szállítási lehetőségek

A vásárláskor ügyfeleink által választható szállítási lehetőségek a következők: Postán Maradó, Postapont, Csomagautomata, MOL Átvételi Pont, Házhoz szállítás.

Előre utalással, vagy a csomagpontokon készpénzzel és bankkártyával is lehet fizetni, az automatákból viszont csak bankkártyás fizetéssel lehet felvenni a csomagot. A rendelés házhoz szállításakor a szállítónak készpénzben szükséges megfizetni. Amikor a Fogyasztó megrendeli a kiválasztott terméket, a Szolgáltató e-mail-ben értesíti, hogy mikor kerül átadásra a csomag. Ezután a futárszolgálat fogja értesíteni, hogy mikor fog a Fogyasztó részére megérkezni. Ha a Fogyasztó nem tudja az adott napon átvenni a csomagot, egy értesítést fog kapni róla, és a kézbesítést újra megpróbálják teljesíteni. Ha megrendelést ezúton másodszorra sem sikerül átvennie, a csomagot visszaszállítják a telephelyre és a megrendelés törlésre kerül.

 

Elállási jog

A Webáruházban történő vásárlás a távollévők között megkötött szerződések közé tartozik, azaz a szerződés megkötésére a Szolgáltató (eladó) és a Vevő egyidejű jelenlétének hiányában kerül sor, így a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet, illetve az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve alapján elállási jog (a termék visszaküldésének joga, visszaküldési garancia) illeti meg a Vevőt. Az elállási jog alapján a Webáruházban történő, rendelés leadásával megkötött szerződéstől a jogszabályi felhatalmazás alapján a Fogyasztó indokolási kötelezettség nélkül elállhat, és a termék visszaküldésével a Szolgáltatótól kérheti a kifizetett összeg visszatérítését. A Vevő az elállási jogának gyakorlására irányuló nyilatkozatát a termék átvételétől számított 14 naptári napig teheti meg. Az elállási szándékot a Fogyasztó a weboldalon található levelezési címre vagy e-mail címre megküldött, megfelelően kitöltött Elállási nyilatkozat megküldésével, vagy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Elállás esetén a Fogyasztó köteles a terméket a saját költségén a Szolgáltató részére legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni (postára adni), a Szolgáltató pedig köteles legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül a Fogyasztó által kifizetett teljes összeget visszatéríteni, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költséget is (pld. szállítási-, csomagolási díjat is). A termékben keletkezett, nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megtérítése a Fogyasztót terheli. A Szolgáltató visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és egyéb teljesítés során felmerült költségeit, ameddig a Fogyasztó nem szolgáltatta vissza a részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta annak visszaküldését. A Fogyasztó szabályszerűen gyakorolt elállási jogának gyakorlása esetén a Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyezően téríti vissza. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő  többletköltségeket. A Korm.rendelet 29. § (1) bekezdés c) pontja értelmében a fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételt képezik azok az áruk, termékek, amelyeket kifejezetten a fogyasztó kérésére állítottak elő, vagy az olyan termékek, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

 

Kellékszavatosság, termékszavatosság

A fogyasztónak a megvásárolt termékkel kapcsolatos kellékszavatossággal, termékszavatossággal illetve jótállással kapcsolatos jogaira és kötelezettségeire a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159-6:174 §-a az irányadó az alábbiak szerint.

 

Kellékszavatosság

A Fogyasztó az eladó hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Fogyasztó érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A Fogyasztó – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Fogyasztó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

A Fogyasztó közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával).

Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Fogyasztó felróható okból keletkezett, nem köteles a Fogyasztó által támasztott szavatossági igénynek helyt adni.

A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha a Fogyasztó a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet 2021. január 1 napjától hatályos módosítása szerint a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton, vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.

 

Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – az előző bekezdésben meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

A Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.

Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni.

A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó a felelős.

A Fogyasztó a termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.

A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Jótállás

Jótállás esetén annak időtartama alatt a Szolgáltató a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A jótállás a Felhasználónak jogszabályból eredő jogait nem érinti. A jótállási igény érvényesítésére a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A Szolgáltató mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Fogyasztóval kötött szerződés keretében eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki, amely jótállás időtartama egy év. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető, a határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. Ha a gyártó a fogyasztási cikkre a Korm. rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a Szolgáltatót megillető jogok a szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a Fogyasztóra.

 

Szavatossági, jótállási igények érvényesítésének szabályai

Ezen pont alkalmazása tekintetében a szavatosság alatt a kellékszavatosságot és a termékszavatosságot is érteni kell. Fogyasztót az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján megillető kötelező jótállás esetében a jelen ÁSZF szerinti egyéb feltételek az alábbi különös szabályok mellett irányadóak:

1) A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek azzal, hogy a jótállási jegy Fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a Fogyasztó bemutatja.

2) A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

3) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani, ha pedig a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.

4) Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Fogyasztó által érvényesített szavatossági és jótállási igények intézése esetében a jelen ÁSZF szerinti egyéb feltételek az alábbi különös szabályok mellett irányadóak:

A Fogyasztó szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja.

A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:

1) a Fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,

2) a Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,

3) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,

4) a hiba bejelentésének időpontját,

5) a hiba leírását,

6) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá

7) a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát (ha a Szolgáltató a Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Fogyasztót)

8) az eltérés indokát, ha a Szolgáltató szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a Fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget,

9) a tájékoztatást arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A Szolgáltató a szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére bocsátja, valamint azt három évig köteles megőrizni.

A Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében veszi át a Szolgáltató, amely elismervényen feltünteti

- a fogyasztó nevét és címét,

- a dolog azonosításához szükséges adatokat,

- a dolog átvételének időpontját, továbbá azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.

 

Panaszügyintézés módjai

Szolgáltató célja, hogy a megrendeléseket megfelelő minőségben, a Vevő teljes megelégedettsége mellett teljesítse. Amennyiben a vásárlás során kérdése lenne, probléma merülne fel, azt a lenti elérhetőségeken jelezze. Vásárló panaszait a lentiekben megadott elérhetőségeken fogadja a Szolgáltató. A megjelölt üzletben szóbeli panasz tehető, melyet Szolgáltató lehetőség szerint haladéktalanul kivizsgál.

 

Szolgáltató elérhetőségei panaszügyintézés esetén:

Panaszügyintézés helye (személyesen): 4026 Debrecen, Darabos utca 12.

Levelezési cím: 4033 Debrecen, Éva utca 2.

E-mail cím: erikatancbolt@gmail.com

Web: www.erikatancbolt.hu

Telefon: +36-30/228-9071

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát

a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,

b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a 30 napon belül érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

A Fogyasztó a panaszának esetleges elutasítása esetén a lakóhelye szerint illetékes kormányhivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat további panasszal az alábbi elérhetőségen:

Web: https://www.kormanyhivatal.hu/hu

Továbbá Fogyasztói jogvita esetén Fogyasztónak lehetősége van panaszával, illetve annak kivizsgálásával kapcsolatban a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is fordulni az alábbi elérhetőségen: 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Vörösmarty utca 13-15.

Telefonszáma: (52) 500-710

Fax száma: (52) 500-745

Név: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

 

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: 

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU